`Büyüdüğümüz zaman bu devlet, millet için nasıl bir vatandaş olmamızı bekliyor`






`Rize'nin bir ilçesinde 40 yıllık bir esnaftı babam. Annemi 4 yıl önce kaybetmiştik. 3 erkek çocuk ve bir baba kalmıştık.Her şey yoluna girdi dediğiniz zamanda 4 Ağustos 2016 tarihinde babam tutuklandı. Yaşadığımız bölgedeki insanlar, babamı o kadar iyi tanır, severlerdi ki sabah babamı tutuklamaya gelen polisler bile "merak etme Z.. abi iki güne bırakırlar seni" diyerek teselli ediyorlardı. O gün bugündür 4 mahkemeye çıkmasına rağmen ne bir para aktarımı, ne 17-25 Aralık yolsuzluk olaylarından sonra adı geçen banka hesaplarında bir para giriş çıkışı olmamasına, bylock bulunmamasına rağmen, çıktığı mahkemelerde sürekli delil yetersizliği ile bugüne kadar geldi. Biz ise üç kardeş başında bir anne baba olmadan yaşamaya mahkum edildik. Ben üniversitede öğrenim görmekteyim ve okuduğum bölüm ve kendi ideallerim doğrultusunda ileri ki süreçlerde babamın bulunduğu durumdan dolayı hiç bir devlet makamında iş bulamayacağımı, daha doğrusu istediğim hedefe ulaşamayacağımdan okuluma 1.5 sene ara verdim. Şimdi tekrar başlamama rağmen herhangi bir şey olacağı için değil BABAMIN isteği üzerine devam etme kararı aldık. Bir küçük kardeşim neyse de diğer küçük kardeşim daha 13 yaşında annesiz kalmışken bir de babasını böyle bir durumla kaybetmesi sizce nasıl sonuçlar doğuracaktır ?


Ben ki 24 yaşıma gelmeme rağmen içimde artık bu devlete nasıl faydalı olacağımı düşünmeyi bıraktım, ki kendi nezdimde önümün kapandığını düşünüyorum. Böyle bir fikir beyan ediyorken, daha 16 yaşında olan ben ve kardeslerim büyüdüğümüz zaman bu devlet, millet için nasıl bir vatandaş olmamızı bekliyor, nasıl bir nesil yetiştirmek istiyor? Şefkat nedir topluma sormamız lazım.. Babam şu an suçsuz yere hala Rize Kalkandere L Tipi Cezaevi`nde yatmakta bulunuyor . Eğer ki suçlu olduğunu bilsek, ya da bir kanıt ile bu ispatlansa zaten devlet dediğimiz varlığa böyle bir ihanet yaptığından bir haber olsak, arkasında bu şekilde sesimizi duyurmak istemezdik. Kimsenin bize acınmasını istemiyoruz, ya da farklı bir şeyler beklemiyoruz. Sadece adaletin bulunmadığı, 77 milyon insanı bir arada tutan bu monarşik sistemin Anayasamızda yazdığı gibi "DEMOKRASİ" ile yürütülmesini istiyor, gelecek nesillere bazı şeyler aktarmak, her şeyin icin daha da iyi olmasını istiyorum, ki benim gibi düşünen milyonlarca insan olduğunu biliyorum.`

Popüler Yayınlar