Özkan Çokay: MİT bölge başkanı TIR'larla ilgili "bilgimiz yok" dedi




ARZU YILDIZ | ANKARA | HABERDAR

Adana ve Hatay'da AKP TIR'ların durdurulmasına ilişkin eski Adana Cumhuriyet Başsavcısı Süleyman Bağrıyanık, eski Adana İl Jandarma Komutanı Kurmay Albay Özkan Çokay, savcılar Aziz Takçı, Özcan Şişman ve Ahmet Karaca'nın yargılandığı davanın üçüncü duruşması başladı.

Duruşma heyetin reddi talebinin değerlendirilmesi talebinin yeniden dile getirilmesi ile başladı. Avukatlar duruşmanın başında daha önce heyetin reddine ilişkin talebin değerlendirildiğini ancak bu konuda henüz itiraz etme sürelerinin dolmadığını ve bu süre sona ermeden reddedilen mevcut heyetin CMK 29. maddesi gereğince acele işler haricinde bir karar veremeyeceğini hatırlattı. Bunun üzerine heyet talebi değerlendirmek için duruşmaya on dakika ara verdi. Aradan sonra  savcıların, heyetin reddi ile ilgili kararın henüz kesinleşmediği yönündeki talebini kabul etti.


Sadece Özkan Çokay'ın savunmasının alınacağı belirtildi. Çokay'ın heyeti reddetmedi, bu yüzden mevcut heyet savunmasını almak konusunda yetkili durumda bulunuyor. Çokay'ın savunması alınsa dahi belirlenecek yeni heyet Çokay'ı da savcılarla birlikte yargılanmaya devam edecek. Çokay'ın savunmasının ardından dava sonlanacak.
Çokay savunmasında "görevimi yaptım, siyasi iradenim emir ve talimatlarını uygulamadım. Emir komuta zinciri çerçevesinde amirlerimi aradım. Onların talimatları doğrultusunda hareket ettim. Kaldı ki valinin de talebi bu yöndeydi. Valiye de sordum, kendi talebi bu yöndeydi.
MİT Bölge Başkanını aradım ve ihbarla ilgili bilgi verdim. Kendileri ile ilgili bağlantısı olup olmadığını sordum. Böyle bir nakil ve sevkiyattan haberi olmadığını ısrarla söyledi. Olayı sorarken 1 Ocak'ta yaşanan olayı da hatırlatarak benzer bir krizin yaşanmaması için de hatırlatmalarda bulundum. Böyle bir bilgilerinin olmadığını söylemesi üzerine olay yerinde yasalar gereği görevimizi yerine getirdik.
MİT personelinin olay yerindeki görevli askerlere " Devrem, sen beni harp okulundan tanımıyor musun?" dediğini ancak bunu söylediği personelin Harp Okulu mezunu olmadığını, astsubaylıktan subaylığa geçen personel olduğunu ve personelinim, MİT personelinin bu oyuna gelmedi.  Ve bu nedenle de gurur duyuyorum." dedi.




Ret talebi kabul edildiği acil durumlara ilişkin CMK 29.maddesi uyarınca sadece savcılarla ilgili tutukluluk durumunu değerlendirebilecek.

AZİZ TAKÇI: Yayladağı ile Reyhanlı arası kaç kilometre bir araştırın!
Savcı Aziz Takçı, AKP TIR'larının Bayırbucak Türkmenleri'ne gittiği iddiası hakkında konuştu.
Takçı "Yayladağı ile Reyhanlı arası kaç kilometre bir araştırın! Yani Türkmenler'le muhaliflerin arası ne kadar bir bakın." dedi.

Cumhuriyet Gazetesi Muhabiri Alican Uludağ'ın "Can Dündar da bugün ifadeye çağrıldı" ne düşünüyorsunuz sorusuna Takçı, Dündar'ın "Haberi yayınlasak ne olacak yayınlamasak ne olacak" sözünü hatırlatarak, "Silah olsa ne olacak olmasa ne olacak, soruştursak ne olacak soruşturmasak ne olacak" diye yorumladı.
Özcan Şişman ise TIR'ların Türkmenlere gittiği yönündeki iddialarla ilgili soruya sadece gülümsedi. Savcı Ahmet Karaca,"bugün  ret talebi sonuçlanmadığı için savunma yapmayacağız. Değişen bir şey yok. Sadece tutukluluk ile ilgili birkaç şey söyleyeceğiz" dedi.

ARZU YILDIZ | ANKARA

Popüler Yayınlar