Tutuklu hakimin yargılanmasında üyenin gülmesi kayıtlara geçti!



Tutuklu hakim Başer söz alırken gülen üye avukatın neden gülüyorsunuz sorusuna “Sana ne” diye yanıt verdi.


Polisleri ve Samanyolu Yayın Grubu Başkanı Hidayet Karaca’nın reddi hakim taleplerini kabul ettikleri ve tahliye kararı verdikleri için 1 Mayıs 2014’de tutuklanan hakimler Metin Özçelik ve Mustafa Başer’in Yargıtay 16.Ceza Dairesinde 30 Mayıs’da görülen davanın 5.celsesinin SEGBİS kayıtları çıktı. MEDEL tarafından ilk kez tutuklu TIR savcıları ile birlikte “İnsan Hakları Ödülüne” aday gösterilen hakimlerin yargılandığı davada, hakim Başer savunma için söz aldığı sırada üyelerden Mustafa Kurtaran’ın gülmesi gündeme gelmişti. Gülme olayı SEGBİS kayıtlarında yer aldı. Bazı yerlerde (ses karışıklığından anlaşılamadı) şeklinde notlar olsa da salonda yaşananlar tutanaklara geçti.


“AÇIK” yargılama tutanaklarında  ( yargılamanın açık olması hususuna bilinçli atıf yapılmıştır. Zira yeni atanan üyeler muhtemelen içtihatlara tam vakıf olamadıklarından suç duyurusunda bulunabilmektedir) üyelerden Mustafa Kurtaran ve tutuklu hakimlerin avukatı Önder Durdu arasında yaşanan diyalog şöyle yer aldı:

Mustafa Başer: Bana söz vermeyecek misiniz sayın Başkanım. Mustafa Bey sordu. Aynı şeyleri konuşup konuşup ya da başka iddiaları konuşup konuşup aynı taleplerde bulunacak mısın benzerinde bir cümle. Ben de kendimi bağlayayım.

Av. Önder Durdu: Sayın üye niye gülüyorsunuz? Çok özür diliyorum neden gülüyorsunuz?
Mustafa Kurtaran: Sana ne
Av. Önder Durdu: Ne demek sana ne? Siz bir yargıçsınız
Mustafa Kurtaran: Sana ne sen beni mi terbiye ediyorsun
Av. Önder Durdu: Siz bir yargıçsınız. Burada iki hakimi yargılıyorsunuz
Mustafa Kurtaran: Bak saygısızlık etme
Av. Önder Durdu: Ne demek sana ne? Siz bu salondaki herkese saygısızlık ediyorsunuz
Üye Mustafa Kurtaran: Mustafa Bey’e bir soru sordum. O da şey yaptı gülümsedim ne var
Av.Önder Durdu: Siz bu salondakilere ve Türk Milletine saygısızlık ediyorsunuz.
Başkan: Mustafa Bey lütfen
Üye Mustafa Kurtaran: Muhatabım sen değilsin
Av.Önder Durdu: Efendim
Üye Mustafa Kurtaran: Eğer şeyse Mustafa Bey (ses karışıklığından bazı söylemler anlaşılmadı) sorarsa cevap verirsin
Başkan: Avukat bey lütfen
Üye Mustafa Kurtaran: Saygısızlık etme
Av. Önder Durdu: Yargılamanın başından beri sizin bu tavrınız bizi rahatsız ediyor
Başkan: Avukat Bey lütfen
Av. Önder Durdu: Bakınız burada sanık savunma yapmaya çalışıyor. Bir üye gülüyor efendim
Üye Mustafa Kurtaran: Beni terbiye etmeye kalkma
Av.Önder Durdu: Estağfurullah efendim. Ben avukatlık mesleğimi icra etmeye çalışıyorum. Bakın sabahtan beri biz şunu konuşuyoruz. Hakim tarafsız olmalı, mahkemenin saygınlığına uygun davranmalı, tarafsız olduğu kadar tarafsız ve saygın görünmelidir. Bağımsız görünmelidir.
Başkan: Avukat bey şu anda konuşmanızı bekliyoruz
Av. Önder Durdu: Avukat ya da sanık konuşurken gülmek ne demek efendim?
Üye Mustafa Kurtaran: Saygısızlık edip durma
Başkan: Mustafa Bey lütfen
Av. Önder Durdu: Siz bu tavrınızla bana değil Türk Milletine saygısızlık ediyorsunuz
Üye Mustafa Kurtaran: Kimin Türk Milletine saygısızlık ettiği…(sesten anlaşılmadı)
Başkan: Ben şimdi bu taleplerle ilgili olarak
Av. Önder Durdu: Bu iş sokak ağzı ile yürümez hakim bey, Bu iş sokak ağzı ile yürümez.
Başkan: Avukat bey lütfen
Üye Mustafa Kurtaran: Susar mısın?
Başkan: Avukat bey lütfen, Mustafa bey lütfen. Talepleri alalım. Cumhuriyet savcısının görüşünü bir alalım
Mustafa Başer: Şöyle şöyle
Başkan: Hakim bey sonra
Mustafa Başer: Hayır ben süre ekonomisi açısından
Başkan: Ama şimdi hangi sıfatla şey alıyorsunuz
Mustafa Başer: Mustafa bey sordu diye ben, pardon siz unuttunuz ve ya es geçtiniz manasında
Başkan: Şimdi Metin bey bir takım talepler ileri sürdü
Mustafa Başer: Tamam ben söz almıyorum
Başkan: Söylediğim hususta ben karar verilmesini istiyorum. Dedi. Bununla ilgili olarak bir neticeye ulaşalım ondan sonra bakalım.
Mustafa Başer: Hayır bana da Mustafa bey sorduğu için ben de onu yani
Başkan: Tamam ben sorarım burada soruyu. Tamam sorulduysa (anlaşılamadı)
Av. Önder Durdu: Sayın başkan çok doğru siz sorarsınız da sizin sormanıza fırsat vermiyorlar efendim.
Av. Hacer Yılmaz: Mustafa bey neden soru soruyor o zaman onu anlamadım.
Üye Mustafa Kurtaran: Bir üye sorabilir de, Mustafa bey cevap verme hakkına sahiptir. Haklıdır Mustafa bey
Metin Özçelik: (mikrofana konuşmadığı için anlaşılamadı)
Üye Mustafa Kurtaran: tabi ya bence de haklıdır
Av. Hacer Yılmaz: Burada üyelerden Mustafa Kurtaran’ın söz alarak soru sorduğunu da geçelim zapta.
Üye Mustafa Kurtaran: kesinlikle yani herhangi bir mizahi anlamda gülümsemedim.
Metin Özçelik: Ben size bakmıyordum
Üye Mustafa Kurtaran: kesinlikle ama arkadaş
Metin Özçelik: Şunu söyleyeyim. Tutuklu hakim olarak söylüyorum. Ne niyetle yaparsanız yapın. Çok özür diliyorum, uzatmayacağım. Ama şimdi siz hangi niyetle yaparsanız yapın hakim bey, 5 duruşmadır çıkan hakimlerden birisiniz. Eşimin sinir krizi geçirmesi meselesini hatırlıyorsunuz değil mi? Sizin gülüşünüzden oldu, öyle algılandı öyle oldu
Üye Mustafa Kurtaran: Eşinizin de bize küfür ettiğini de hatırlıyorsunuz değil mi?
Metin Özçelik: Hakim bey, öyle algılandı. Bakın nereden başladığını, neden başladığını ben size neden  başladığını. İyi niyetle yaparsınız. Şu anda buradaki seyircileri etkiliyor durumdasınız. Onu söylemeye çalışıyorum. Bizi de etkiliyor, eşimi de etkiliyor. Dalga geçiyormuş gibi algılanıyor. Siz dalga geçiyorsunuz demiyorum ama öyle algılanıyor.
Üye Mustafa Kurtaran: aslında öyle bir şey yok
Av. Hacer Yılmaz: Başkanım söz alabilir miyim?
Üye Mustafa Kurtaran: (ses karışıklığından söylenenler anlaşılamadı)
Metin Özçelik: Öyle algılanıyor, ben geçiyorsunuz demiyorum. Öyle algılanmamalı.
Başkan: Metin bey keselim artık
Av. Hacer Yılmaz: Sayın başkanım
Başkan: Avukat hanım lütfen
Av. Hacer Yılmaz: Rica ediyorum iki cümle kurup oturacağım. Şimdi bu arada Metin bey savunma yaptı. Taleplerde bulundu. Duruşma SEGBİS kaydına alınıyor. Burada duruşmayı idare eden sizsiniz başkan olarak. Üyelerden Mustafa bey, müvekkilimiz diğer tutuklu hakim Mustafa Başer’e soru sordu. Bunların zapta geçmesini talep ediyoruz. Bu esnada diğer üye hakim Mustafa Kurtaran’ın Mustafa Başer’e “siz de bunları yapacak mısınız” sorusu zapta geçsin. Yok zapta geçsin. Pardon ses patlıyor
Başkan: Kısalım biraz avukat hanım, diğer sanık Mustafa bey’in söyleyecekleri olduğunu…
Av. Hacer Yılmaz: Sayın  başkanım, burada üye Mustafa Kurtaran Mustafa Başer’e soru sordu “siz de bunları yapacak mısınız” diye. Bunların zapta geçmesini istiyoruz.
Başkan: SEGBİS kayıtlarında var bunlar avukat hanım
Mustafa Başer: (mikrofonu kapalı olduğu için anlaşılamadı)
Üye Mustafa Kurtaran: Mustafa beyin soru sorması üzerine…
Başkan: Üyelerden Mustafa Kurtaran’ın soru tevcih etmesi üzerine diğer sanık Mustafa Başer’in söyleyecekleri olduğunu belirtmekle kendisine söz verildi. Buyurun Mustafa Bey
Mustafa Başer: Başkanım söyleyeceklerim olmak cümlesini lütfen düzeltir misiniz? Benim söyleyeceklerim falan var demedim.
Av. Hacer Yılmaz: Evet kendisi sordu başkanım





Popüler Yayınlar